Yacht Apartment na Mazurach – wzorcowa inwestycja zrównoważona
Trzy zasady zrównoważonego budownictwa dopiero w praktycznych rozwiązaniach przekładają się na to, co nazywamy „zielonym budynkiem”. Wszystkie je realizuje w praktyce Yacht Apartment.
Radosław Jodko, ekspert ds. inwestycji, twórca RRJ Group
W Unii Europejskiej mieszka ok. 125 mln osób w wieku 10–34 lata. W Stanach Zjednoczonych pokolenie Z (ur. 1996 i później) i milenialsi (ur. 1981–96) stanowią jedną trzecią populacji. Z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową McKinsey w końcówce 2022 roku wynika, że mniej niż połowa pokolenia Z i milenialsów wierzy, że kiedykolwiek będzie miała na własność dom.
Jednocześnie badanie McKinsey pokazuje, że amerykańscy milenialsi wydali o 17 proc. więcej w 2022 roku niż rok wcześniej. Dodatkowo dziewięciu na dziesięciu Europejczyków z pokolenia Z i milenialsów zmieniło sposób, w jaki robili zakupy, miejsca, w których robili zakupy lub marki, które kupowali w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
Młodzi dziś szukają inspiracji w mediach społecznościowych, ale w przypadku produktów – tak jak w przypadku firm, w pracę czy projekty których się angażują – znaczenie ma dla nich wartość, która stoi za danym brandem. Dziś to bardziej świadomi konsumenci i bardziej świadomi kandydaci do pracy. Ale jutro to będą świadomi i szukający wartości inwestorzy. Już dziś nazywa się pokolenie Z „barometrem prawdy”. Znacznie mają nie tylko zmiany klimatyczne, ale także wartości związane z tożsamością.
Co to oznacza dla rynku? Firmy, projekty, szukający inwestorów muszą w detalach i konkretach wskazywać korzyści związane z tym, co dziś raczej znajduje się w raportach niefinansowych ESG niż w ofertach inwestycyjnych.
© RRJ Group
Trzy zasady zrównoważonego budownictwa dopiero w praktycznych rozwiązaniach przekładają się na to, co nazywamy „zielonym budynkiem”. Wszystkie je realizuje w praktyce Yacht Apartment.
Mazury mają potencjał turystyczny znacznie większy niż wakacyjny. Yacht Apartment w sposób zaplanowany wykorzystują i podkreślają walory regiony, dostarczając także wartości dodatkowej.
W latach 2023–2025 powierzchnia handlowa ma urosnąć o ponad 1,2 mln metrów kwadratowych – wynika z szacunków Polskiej Rady Centrów Handlowych. Rośnie zainteresowanie inwestorów, parki handlowe stają się już nie tylko domeną dużych miast, lecz wkraczają do mniejszych miejscowości. Inwestorzy dostrzegają także potencjał w lokalizacjach na osiedlach mieszkaniowych. Pojawiają się też nowe osoby inwes